اسپاتیفای چیست؟

Friday، ۸ Ordibehesht ۱۴۰۲

علاقمندان به موزیک در سرتاسر دنیا بسیار فراوان هستند و علاقمندی آنها بقدری جدی و قابل توجه است که هر روز شاهد پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه هستیم. پیشرفتها هم در زمینه ی تولید کنندگان موزیک مانند خوانندگان، آهنگ سازان و … در حال رخ دادن هستند و هم در زمینه ی مخاطبان موسیقی. در این مقاله قصد داریم درباره اسپاتیفای یکی از بهترین سرویس های حوزه موسیقی برای شما توضیح دهیم. پس ما همراه شوید.

از آنجا که نقش مخاطبان برای تولیدکنندگان بسیار بسیار حیاتی است و به اذعان خود هنرمندان این عرصه، حضور و ماندگاری آنها به مخاطبانشان بستگی دارد، پس میتوان به صراحت گفت که پیشرفت در زمینه ی دسترسی هر چه راحت تر مخاطبان، امری بدیهی و الزامی بنظر می رسد. شنوندگان و مخاطبان موسیقی علاوه بر امکانات سخت افزاری مانند هدفون و … به امکانات نرم افزاری از جمله برنامه های مناسب برای گوش دادن به موزیک مورد علاقه شان هم نیاز جدی دارند. در این مقاله قصد داریم درباره نرم افزاری صحبت کنیم که عده ای به آن لقب «مروارید سبز دنیای موسیقی» داده اند. در ادامه با این مقاله همراه باشید تا با زوایای مختلف اسپاتیفای Spotify بیشتر آشنا شوید.

اسپاتیفای Spotify چیست؟

اسپاتیفای(Spotify) یک سرویس سوئدی اِستریم موسیقی، ویدیو و پادکست است که به‌طور رسمی در اکتبر ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. اسپاتیفای توسط شرکت تازه کار Spotify AB در استکهلم کشور سوئد توسعه پیدا کرد. نکته ی بسیار مهم در مورد اسپاتیفای این است که این سرویس از حقوق مؤلفین آثار موسیقی به‌صورت کامل محافظت می‌کند و با امکانات پیشرفته خود امکان شنیده‌ شدن و معرفی هنرمندان را فراهم آورده است.

اسپاتیفای یک سرویس Freemium است (کلمه Freemium تلفیقی است از دو کلمه Free و Premium). برای توضیح این موضوع باید این گونه بگوییم که ویژگی‌های اساسی در ابن سرویس رایگان هستند و در ازای ارائه این ویژگی‌ها، سرویس همراه با تبلیغات خواهد بود و این درحالی است که ویژگی‌های اضافی‌تر که شامل کیفیت پخش بهتر و دانلودهای موسیقی آفلاین هستند، از طریق پرداخت اشتراک ماهانه یا سالانه ارائه داده خواهند شد. کاربران و علاقه‌مندان به این سرویس استریم موسیقی، پادکست و ویدیو می‌توانند از آن هم در ویندوز، هم اندروید و هم در iOS استفاده کنند. اسپاتیفای جدا از اینکه یک برنامه یکپارچه در زمینه موسیقی است، دسترسی به بیش از 35 میلیون آهنگ را برای کاربران مختلف در سراسر جهان فراهم می‌آورد.

کاربران در این اپلیکیشن موبایل می‌توانند با استفاده از المان‌های مختلفی همچون نام هنرمندان، نام آلبوم، سبک موسیقی و لیست پخش، موسیقی مورد نظر خود را جستجو کنند. کاربران با عضویت در این اپلیکیشن امکان ایجاد لیست، ویرایش و همین‌طور به‌اشترا‌ک‌گذاری لیست‌های پخش یا آهنگ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با سایر کاربران  خواهند داشت. توسعه‌دهندگان مستقل به خلق اسپاتیفای دانلودر های جذاب و متعددی پرداخته و قابلیت‌های استفاده از این سرویس را گسترش داده‌اند. اپلیکیشن اسپاتیفای هم برای عموم مردم و هم برای هنرمندان بسیار عالی است. هنرمندان از پخش هر آهنگ خود در این سرویس پخش موسیقی هزینه دریافت می‌کنند و مخاطب نیز بدون محدودیت می‌تواند به تمام آهنگ‌های دلخواهش گوش کند.

اسپاتیفای چگونه کار می کند؟

حالا که با کلیات سرویس اسپاتیفای آشنا شده‌اید، شاید برای شما سوال باشد که برای استفاده از این سرویس چه باید بکنیم. برای این موضوع باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید:
1.ابتدا به سراغ وبسایت اسپاتیفای رفته و در قسمت sign in ثبت نام کنید ( نیاز به تغییر دهنده ای پی یا وی پی ان دارد .
2. با خرید اشتراک اسپاتیفای از وبسایت ما ( accountiniran.com ) میتوانید اکانت شخصی خودتون رو به پلن پرمیوم تبدیل کنید .
3. در صورتی که موفق به ساخت اکانت اسپاتیفای نشدید وبسایت ما برای شما فعال سازی اکانت شمارو به صورت رایگان انجام میده.